Τhe Big - Bang

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1

Εισαγωγή στο θέμα

Αρχικά οι μαθητές παρακολουθούν από το παρακάτω βίντεο, τα πρώτα 15 λεπτά, ώστε να τους εισάγουμε στο θέμα. 

Βασικός στόχος της πρώτης δραστηριότητας είναι να μυηθούν οι μαθητές σ' έναν ορισμένο αριθμό νέων εννοιών.

Αφού παρακολουθήσουν το βίντεο, γίνονται προφορικά κάποιες ερωτήσεις με θέμα τη Μεγάλη Έκρηξη. 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2

Πού βρισκόμαστε στο σύμπαν; (παρακολούθηση βίντεο)

Οι μαθητές έρχονται στη νέα γνώση με παγιωμένες θέσεις για το πώς είναι το σύμπαν και που βρισκόμαστε εμείς σε αυτό.

Βασικός στόχος της δραστηριότητας αυτής είναι να αναγνωρίζουν ότι βρίσκονται αντιμέτωποι μ' ένα νέο "αντικείμενο" και ότι υπάρχει μια νέα θεωρία για την οποία θα πρέπει να διατυπώσουν ή να θέσουν κάποια ερωτήματα.

Μέσα από την παρατήρηση, στη συγκεκριμένη περίπτωση με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών, οι μαθητές αναζητούν αντικειμενικές πληροφορίες, ξεκινώντας από ένα ή περισσότερα ερωτήματα, ή με σκοπό να καταλήξουν σ' ένα ερώτημα.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3

Η θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης

Οι μαθητές σε αυτή την δραστηριότητα καλούνται να παρακολουθήσουν ένα βίντεο με μια μικρή περίληψη της θεωρίας της Μεγάλης Έκρηξης και να συμπληρώσουν το παρακάτω φύλλο εργασίας με ό,τι έμαθαν. Στο τέλος κατέγραψαν τις δικές τους απαντήσεις στις ερωτήσεις που ακολούθησαν.

Βασικός στόχος της δραστηριότητας είναι η ακριβής περιγραφή, γραπτή στη συγκεκριμένη περίπτωση, ενός φαινομένου που έχει πραγματοποιηθεί, με τη βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών.

Οι μαθητές ανα δύο συμπλήρωσαν το παρακάτω φύλλο εργασίας, το οποίο στη συνέχεια χρωμάτισαν.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4

Η δημιουργία του κόσμου σε κλάσματα του δευτερολέπτου.

Οι μαθητές σε αυτή την δραστηριότητα καλούνται να δημιουργήσουν μια χρονογραμμή για τα πρώτα δευτερόλεπτα της δημιουργίας του κόσμου. Οι χρονογραμμές βοηθούν στο να αναπαραστήσουμε γραμμικά τον χρόνο και να οργανώσουμε τις πληροφορίες οποιουδήποτε θέματος γύρω από τις έννοιες παρελθόν - παρόν - μέλλον. Με τον τρόπο αυτό ο αόρατος και αφηρημένος χρόνος γίνεται ορατός και συγκεκριμένος, συγκρίσιμος και κατανοητός. Οι μαθητές δεν ακούν και δε διαβάζουν μόνο τις χρονολογίες. Τις βλέπουν, τις παρατηρούν, τις συγκρίνουν και το σημαντικότερο τις διαχειρίζονται (Νικολόπουλος στο Παπανούτσος 1976: 100-101).

Βασικός στόχος της δραστηριότητας είναι οι μαθητές να ερευνήσουν και να συλλέξουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες, ώστε να μπορέσουν να αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα των γεγονότων της δημιουργίας του κόσμου.

Επιμέρους στόχοι είναι οι μαθητές:

• Να κατανοήσουν ότι ο κόσμος στον οποίο ζουν είναι αποτέλεσμα μιας εξελικτικής πορείας.

• Να κατανοήσουν τον ιστορικό χρόνο με τη βοήθεια της χρονογραμμής αλλά και των εικόνων που θα δημιουργήσουν.

• Να αξιοποιήσουν τη φαντασία τους με εικαστικό τρόπο.

Η παρούσα δραστηριότητα ολοκληρώθηκε σε ομάδες των 4-5 ατόμων. Κάθε ομάδα δημιούργησε τη δική της χρονογραμμή, αφού διάβασαν πρώτα τι συνέβη σε κάθε στιγμή δημιουργίας του Κόσμου.

Βιβλιογραφία

Παπανούτσος, Ε.1976. Παιδεία το μεγάλο μας πρόβλημα. Αθήνα: Δωδώνη.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5

Big Bang Theory ή ...

Σε αυτή την δραστηριότητα καλούνται οι μαθητές να διαβάσουν για διαφορετικές απόψεις σε σχέση με τη δημιουργία του σύμπαντος και να στηρίξουν την άποψη τους!

Στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) η δραματοποίηση προτείνεται ως μέθοδος διδασκαλίας, ώστε να επιτυγχάνονται με βιωματικό τρόπο πολλαπλοί διδακτικοί στόχοι. Η δραματοποίηση γεγονότων δίνει το έναυσμα, για να αναδυθούν οι προβληματισμοί και οι ανησυχίες. 

Βασικός στόχος της δραστηριότητας είναι να παρουσιαστούν διαφορετικές απόψεις για τη δημιουργία του Κόσμου.

Επιμέρους στόχοι της δραστηρίοτητας είναι οι μαθητές: 

  • Να αυτοσχεδιάσουν και να δημιουργήσουν ένα δραματικό κείμενο το οποίο θα παρουσιάσουν στην υπόλοιπη τάξη.
  • Να πείσουν χρησιμοποιώντας διαφορετικά μέσα πειθούς, όπως είναι η παρουσίαση των επιχειρημάτων, η επίκληση στο συναίσθημα, η επίκληση στην αυθεντία. 

Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες των 4-5 ατόμων, αναλαμβάνουν να στηρίξουν μια από τις απόψεις που επικρατούν για τη γέννηση του Κόσμου. Ποιος θα καταφέρει τελικά να πείσει τους υπόλοιπους;

Στο παρακάτω φύλλο εργασίας παρουσίαζονται οι θεωρίες, πάνω στις οποίες εργάστηκαν οι μαθητές. Αφού διάβασαν τις θεωρίες δημιουργησαν ένα κείμενο, το οποίο παρουσίασαν στην υπόλοιπη τάξη. Με το κείμενο αυτό προσπάθησαν να πείσουν τις άλλες ομάδες ότι η δική τους άποψη είναι η πιο λογική και η πιο σωστή. Ποιος τελικά κατάφερε να πείσει;

Οι μαθητές έγραψαν στα φύλλα εργασίας:

Η θεωρία της Στατικής Κατάστασης

Οι Σερ Χόυλ, Χέρμαν, Μπόντι και Τόμας, έχουν δίκιο όταν διατύπωσαν τη θεωρία της Στατικής κατάστασης... Γι' αυτό και τιμήθηκαν με τον τίτλο του Σερ. Σίγουρα είχαν δίκιο όταν έλεγαν ότι το σύμπαν υπήρχε πάντα και με τη βοήθεια του υδρογόνου θα επεκτείνεται και θα ανανεώνεται για πάντα. Άλλωστε πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν εκρήξεις όταν το σύμπαν διαστέλλεται και οι γαλαξίες απομακρύνονται ο ένας από τον άλλο; Αν δεν είχαν δίκιο, δε θα βραβεύονταν για τη θεωρία τους!


Η Μεγάλη Έκρηξη

Ερευνητές από όλο τον κόσμο έχουν δείξει πως το Big Bang είναι η αιτία της ανθρώπινης ύπαρξης. Ο Αϊνστάιν, που υπήρξε ο πιο γνωστός φυσικός στον κόσμο, με τη θεωρία της Σχετικότητας, διαπίστωσε ότι το Σύμπαν βασίζεται στη Βαρύτητα. Μα ποιος πιστεύει ότι πριν από τη Μεγάλη Έκρηξη, υπήρχε ζωή; Η Μεγάλη Έκρηξη είναι η πιο λογική εξήγηση για τη δημιουργία του κόσμου, γι αυτό και το πιστεύουν όλοι!


Η θεωρία του πληθωρισμού

Η πιο λογική θεωρία είναι αυτή του πληθωρισμού. Έτσι δημιουργήθηκε ο κόσμος! Έγιναν πολλά πειράματα μέχρι να αποδειχθεί αυτή η θεωρία. Ο καθηγητής Guth έκανε πολλά πειράματα μέχρι να αποδείξει τι έγινε τα πρώτα κλάσματα του δευτερολέπτου. Περισσότερα πειράματα που έγινε από κάθε άλλη φορά. Κέρδισε και βραβείο πρόσφατα! Καλός ο Αϊνστάιν, αλλά εδώ μιλάμε για πειράματα που έγιναν τα τελευταία χρόνια, με νέα τεχνολογία! Το 2014 κέρδισε το βραβείο Αστροφυσικής. Σίγουρα έχει δίκιο!


Θρησκευτική Κοσμολογία

Όλοι ξέρουμε πως ο Θεός είναι αυτός που δημιούργησε το σύμπαν, γιατί είναι παντοδύναμος, άκτιστος, άχρονος και πανταχού παρόν. Υπήρχε πάντα, πριν από την ύλη. Μπορούμε να αποδείξουμε πως ο Θεός είναι δημιουργός όλων όσων βλέπουμε αλλά και όσων δεν βλέπουμε γύρω μας. Έχουν γίνει πολλά ανεξήγητα θαύματα, γιατί ο Θεός είναι δυνατός. Ο Θεός φτιάχνοντας τον κόσμο μας δείχνει την αγάπη του, γιατί μας προσφέρει αυτό το τεράστιο αγαθό που είναι η ζωή. Τίποτα δεν είναι τελικά τυχαίο και είναι ντροπή για όλους μας να μην πιστεύουμε στο ότι ο Θεός δημιούργησε εμάς και το σύμπαν. Δείχνουμε σαν να μην του έχουμε εμπιστοσύνη. Δυο τρεις επιστήμονες δεν φτάνουν τη σοφία του Θεού. Με βάση την Αγία Γραφή, τους προφήτες, τους θεολόγους μαθαίνουμε ότι ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο μέσα σε 6 μέρες. Κοιτάξτε όλα αυτά τα θαυμαστά έργα γύρω σας. Είναι δυνατόν να έγιναν σε κλάσματα δευτερολέπτων;


Η θεωρία της γένεσης του κόσμου σύμφωνα με τους Αρχαίους Έλληνες

Ο Θεός και η Αγία Γραφή είναι μεταγενέστερα. Οι επιστήμονες και οι θεωρίες χωρίς ουσιαστική βάση είναι πράγματα της φαντασίας του ανθρώπου. Πείτε μας! Πού στηρίχτηκαν όλες αυτές οι απόψεις; Ποιοι ήταν πρώτοι εκείνοι που μίλησαν για το σύμπαν; Μήπως οι Αρχαίοι Έλληνες; Σύμφωνα με τον Ησίοδο, πριν ακόμη εμφανιστεί ο Χριστός στη Γη, οι αρχαίοι είχαν διατυπώσει τη θεωρία δημιουργίας του κόσμου! Λίγο πολύ είπαν ότι γνωρίζουμε σήμερα. Ότι πριν εμφανιστεί το σύμπαν, υπήρχε το απόλυτο χάος, η Γαία και ο Έρωτας που συντέλεσαν στη δημιουργία του κόσμου. Ποιος θα εναντιωθεί σε ένα τόσο θεόπνευστο ποίημα, που του το ενέπνευσαν οι Ελληνίδες Μούσες;

29ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ, Ακαρνανίας 65, Περιστέρι, Τ.Κ. 121 35 
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε